Belangrijke tip: we raden je ten zeerste aan om de mails te laten versturen d.m.v. SMTP. De mails worden dan namelijk via je eigen mailserver verstuurd. De kans dat de mails niet aankomen is daarmee veel kleiner dan als de mails via de website worden verstuurd.  de plugin WP-Mail-SMTP te installeren. Hiermee kan je namelijk heel eenvoudig alles instellen en eventueel kiezen om de mails te versturen via je eigen mailserver (SMTP). Lees de uitleg hierover”.

Onderstaande uitleg is alleen relevant als je de e-mails niet via SMTP laat versturen.

Als je de e-mails wel via je website laat versturen, dan is het risico dat ze in de spambox van je klanten terechtkomen. Dit is een veelvoorkomend probleem op websites vanwaar e-mails worden verzonden naar hun gebruikers. Je kan er wel voor zorgen dat de kans zo laag mogelijk is.

  • De Email van moet overeenkomen met het domein/URL van je website.

    Als je testwebsite.nl gebruikt dan moet de email van er zo uitzien: <watjemaarwilt>@testwebsite.nl
  • Je kan het veld ook leeg laten zodat WordPress zijn eigen van e-mailadres kan genereren op basis van je domein.

Er kan ook een andere reden zijn voor het probleem: het e-mailsysteem is niet correct geconfigureerd op je server. Als dit het geval is, ligt de oorzaak buiten Poppyz en dien je contact op te nemen met je hostingpartij hoe dit opgelost kan worden. Om te bepalen of dit het geval is, kan je de plugin Check Email plugin installeren. Je kan dit ook testen door een gebruiker van de beheerder te maken. Als je dit doet dan zou er een mail moeten worden gestuurd. Daarnaast kan je met de plugin WP logging mail zien welke mails zijn verstuurd.