Met Facebook-pixel kan je de effectiviteit/conversie van je Facebook advertenties inzichtelijk krijgen. Met behulp van de pixel is het namelijk mogelijk om het bezoekersgedrag van de bezoekers die via je advertentie op je site komen te volgen. Volg deze stappen om dit in te schakelen op Poppyz:
- Installeer en activeer de Metal Pixel for Facebook plugin.
- Ga naar Instellingen -> Facebook Pixel en vul de Pixel ID in. Als je nog geen Pixel ID hebt, volg dan deze instructies van Facebook.
- Klik op Wijzigingen opslaan, Facebook Pixel meet nu de bezoekersinteractie in Poppyz.
Wat kan je meten?
Momenteel kan je het volgende meten: “View Content of Courses and Lessons” (inzien van bezoeken van de cursussen en de lessen) en “tracking of Purchase” (meten van aantal aanschaffingen van programmarondes).
View Content meet/volgt de cursusnaam of lesnaam die wordt bekeken en de gebruiker die is ingelogd.
Purchase meet/volgt de gebruiker en aangeschafte programmaronde.
Facebook Pixel Meta Tag
Het is nu nodig om je domein te verifiëren op de website waar je Facebook Pixel gebruikt. Hiervoor dien je een meta tag te plaatsen op je website. Dat kan op een eenvoudige manier met deze WordPress plugin: Meta Tag Manager. In je Facebook Pixel account kan je de benodigde meta tag aanmaken.